richard
richard (üye)
İstanbul / Amatör

Güneş Battıktan Hemen Sonra

Güzel doğa fotoğrafları çekmeyi öğrenmek istiyorum.
Pazar günü Caddebostan sahilinden denizin,yelkenlilerin ve adalarin fotoğrafını çekmeye çalışırken acaba doğru mu yapıyorum diye şüpheye düştüm ve de size sormaya karar verdim,cevaplayabilirseniz çok sevinirim:
1)güneş battıktan hemen sonra (saat 20:00 civarı) çekime başladım..f değerim ne olmalıydı?
demek istediğim en açık bir f değeri ve ona karşılık gelen hızlı diyafram mı yoksa 8 gibi bir f değeri ve ona karşılık gelen enstantane değeri mi?
2)diyelim güneş battı ama denizin üstünde hala ışınları seçiliyor ve de ben bunları çekmek istiyorum ama resmimde bununla beraber yelkenliler de olucak: ışık ölçümü alırken , teleobjektifimin müsade ettiği en zoom'lu sekilde ölçüm alıp sonra kadrajıma diğer nesneleri (yelkenleri falan) katıcam ,değil mi?
3)Manzara çekimlerimde NAD'ni nasıl ve nerede kullanmam gerektiğini pek anlayamadım,yardımcı olursanız sevinirim.(tekniğini biliyorum ama manzara çekimlerinde NAD'ni nerde kullanıcağımı pek bilmiyorum)
4)son olarak da: hava artik tamamen karardı.
yine manzara çekicem: bu sefer f değerim ne olucak?
en açık f ve ona karşılık gelen enstantane mi yoksa, yoksa en yavaş enstantane ve ona karşılık gelen f mi?

makinem canon eos400 ve 100 asa ile çekim yapıyorum.
yardım ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

Tarih: 18 Haziran 2007, 11:39 - İp: 88.***.**1.142
alimallah
alimallah (üye)
İstanbul / Amatör

Ben genel olarak Diyafram Öncelikli modda çekim yapıyorum.
Sizin anlattığınız koşullarda çalışırken:
Tripot kullanıyorum.
ISO değerim 100 oluyor.
Alan derinliği istiyorsam, ve kadrajda hareketli nesneler yoksa, diyaframı 11 yada 13 olarak ben seçiyorum, enstantaneyi makina belirliyor.
Hareketli nesneler varsa ve kaçırılmayacak bir durum varsa, ISO'yu yüksek tutup, diyaframı iyice açıyorum.(Bazen vapur, martı vb.olsun, net olsun durumlarında).

Gün tam olarak battıktan sonra, sis pus yok, gökyüzü ratlament mavisi, camiler ışıl ışılsa, kaçırılmayacak ve hataya yer yok bir durumdur. Bu durumda:
Mutlaka RAW formatında çekiyorum.
ISO aynı.
Diyafram öncelikli yapıp diyaframa 11 veriyorum ve makinadan bakıp, makinanın enstantaneyi kaç verdiğine bakıyorum ve ezberliyorum.
Sonra MANUEL moda geçip, aynı değerleri girdikten sonra, enstantaneyi 1 stop küçülterek ( 1/250 vermişse, ben 1/400 yapıyorum) çekiyorum. Daha sonra 2 stop küçülterek çekimler yapıyorum.
(Çünkü az pozlamaya RAW çekimde nisbeten çare var, ama fazla pozlamaya çare yok.)
Ben NAD konusunda senden daha az şey biliyorum. Öğrenmeyi de istemiyorum doğrusu. Küçücük monitörden gördüklerimle, evde ekrandan gördüklerim birbirine hiç benzemiyor çünkü.
Saygılar

 

Tarih: 18 Haziran 2007, 13:02 - İp: 212.***.**8.75
richard
richard (üye)
İstanbul / Amatör

Tavsiyeniz için teşekkür ederim ama anlayamadığım birşey var:
Güneş batmış ve hava alacakaranlık vaziyetteyken ve de çekeceğimiz nesne hareketsizken yani diyafram öncelikli resim çekiceksek, diyaframı neden nispeten kapalı bir değer olan 11 olarak seçiyorsunuz da açık diyaframla çekim yapmıyorsunuz?
Hava kararınca 2.8 gibi daha açık f değerleriyle çekim yapmamız gerekmiyor mu?
Teşekkürler

 

Tarih: 18 Haziran 2007, 13:17 - İp: 88.***.**1.142
alimallah
alimallah (üye)
İstanbul / Amatör

Diyaframı kısarak; daha uzun pozlayıp, daha çok ayrıntıyı kaydedip, alan derinliğini artırmış oluyoruz.
Aksine 2,8 yapsaydık, makine bize çok hızlı bir enstantane verecekti ve o kadar kısa pozlama süresinde de, makinaya yakın objelerden gelen ışıklar kaydedilecek, uzaktakiler yeterince detaylı kaydedilemeyecekti diyebiliriz.
Bunu anlamak için, daha önce arkadaşlarım tarafından verilen bir linki aşağıda veriyorum. Orada f ve diğer değişkenler üzerinde oynayarak, fotoğrafta ne gibi değişiklikler olduğunu görebilirsin.
Kolay gelsin
http://dryreading.com/camera/index.html

 

Tarih: 18 Haziran 2007, 14:58 - İp: 212.***.**8.75
  • 1