ozaygonlum
ozaygonlum (üye)
Antalya / Amatör

Dijital Fotğrafçnn Elkitabı-2 Scottkelby

1-açılır flaşı kullanmak ismememizin bir kaç sebebi.
-Açılır flaşın yüzeyi miniciktir ve ışık kaynağı ne kadar küçük olursa, oluşturduğu ışık o kadar rahatsız edici olur.
-Flaş makinenizin tam üstünde yer aldığından, elde ettiğiniz ışık kalitesi ve açısı bir maden işçisinin kaskının üstüne monte edilen ışığınkiyle ayıdır.
-Açılır flaş, fotoğrafını çekeceğiniz kişinin gözleinin kırmızı çıkacağını %100 garanti eder çünkü objektife çok yakın bir yere, hatta tam üstüne monte edilmiştir.
-Flaş, fotoğrafını çektiğiniz kişinin yüzünün tam ortasına isabet edeceğinden, konu düzleşir boyut kaybeder.
-Işığı, nereye gittiği veya nasıl düştüğü konusunda çok az kontrol etme şansınız vardır.

2-Eğer flaş kullanarak profsyonel sonuç almak istiyorsanız, bir tepe flaşı edinmeniz gerekecek.Tepe flaşının avantajları:
-Flaşı istediğiniz yöne doğrultabilirsiniz.
-Flaşı yukarı doğru açılandırabilirsiniz.
-Bu flaşı yönlendirilebilir ışık oluşturmak için makinenizden çıkarabilirsiniz.
-Makinenizinde takılı olsa da daha yüksekte olduğu için kırmızı göz riskini azaltır.
-Kontrol edilebilir, daha güçlü bir flaş ve en önemlisi daha kaliteli ışık elde edebilirsiniz.

3-Makineniz bir nikon D70-D80-D90-D200-D300 isenikon SB-600 veya SB-800 falaşı kablosuz kullanabilirsiniz.

4-Profesyonellerin tepe flaşıyla kaliteli ışık elde etmek için kullandıkları çok önemli 4 sır vardır.
-flaşı kameradan çıkarark yönlendirilebilir ışık oluşturmak.
-flaşı odada mevcut olan ışıkla harmanlanacağı şekilde ayarlamak ve böylece çekeceğiniz kişinin arkasındaki fonun doğal görünmesini sağlamak.Bu tekniği kullanmazsanız çekeceğniz nesnenin fonu siyaha döner.
Bu tekniğin adı orbütürü yavaşlatmak:Yaptığınız şey enstanteneyi yavaşlatmak ve flaşın mevcut ışıkta çekeceğiniz nesneyi aydınlatmak için patlamasını sağlamak .Öncelikle, makininizi program kipinde çekim yapmaya ayarlayın.Sonra, nesneye doğrultun ve makinenizin göörüntüyü okurken mesafe sayımı yapma için deklanşöre yarım basın. Vizörden, makinenizin düzgün çekim yapmak için f-durağı ve enstantene değerine bakın ve bu iki sayıyı unutmayın.Şimdide makinenizi manuel kipe getirin ve bu aynı iki sayıyı ayarlayın.deneme çekimi yapın. enstanteneyi düşrerek deneme çekimi yapın.Enstanteneyi düşürmenin flaşla çektiğiniz fotoğrafa kattığı kaliteye şaşırıp kalacaksınz.

5-Flaşınızın ışığını yumuşatmanın ve yaymanın en hızlı ve en kolay yolu flaşınızın ucuna bir yumuşatıcı kafa kapağı yerleştirmek.Bu kapak takılı iken, flaşınızın kafasını 45derecelik açıyla yukarı kaldırın o gerisini halleder. Bu yumuşatıcı kafa iç mekanda çok işe yara ama dışarıda ışığın yansımasın gerek olmadığından işe yaramaz.

6-Işığı yumuşatmanın bir başka popüler yoluda onu tavandan yansıtmaktır.Bu işlemin üç harika sonucu vardır:
-Tavan, küçük ve direkr ışığı daha fazla yere yansıtır, böylece çektiğiniz nesnenin arkasına düşen ışık daha geniş ve daha yumuşak olur.Flaşın verdiği kaba görüntüyü alır ve yerine daha kaliteli ışık verir.
-Işık yukardan geldiği için bu flaş artık tek boyutlu veya direkt flaş değil, çektiğiniz nesneye güzel gölgeler ve boyut kazandıran yönlendirilebilir flaştır.
-Çektiğiniz kişinin arkasındaki duvarın üzerinde kaba gölgeler oluşmasını önler.

Tavan 3 metreden daha yüksekse yansıma hilesi işe yaramaz.Işık yansıdığı rengi alacağı için yansıdığı yerin doğru renkte olmasına dikkat edin.

7-Eğer yansıtmalı flaş kullanıyorsanız ve fotoğraafını çektiğiniz kişinin gözlerine biraz hayat ve ışıltı katmak istiyorsanız, flaşınızın kafasına takılı küçük beyaz yansıtma kartını dışarı çekmeniz yeterli.Bu işi başarmanın anahtarı, flaş kafasını 45 derecelik açıyla doğrultmak ve kartı sonuna kadar dışarı çekmektir.

8-Rear Sync özelliğini devreye sokmak, flaşın pozlamanın sonunda patlamasını sağlar.Bu da makinenizin öncelikli olarak odadaki doğal fon ışığını pozlaması, en son anda da nesnenizi dondurmak için flaşı patlatması anlamına gelir.Rear Sync kipinde çekim yaparken makinenizin sabit durması gerektiğini unutmayın.

9-Flaş ışığı daima beyazdır.Bu güzel parlak ışık çoğu yerde işe yara ama ya ofiste portre çekiyorsanız ya da bir soyunma odasında veya bir toplantı salonunda çekim yapıyorsanız? Bu sorun yaratır, çünkü flaşınızdan gelen ışık odada bulunan ışığa uymaz.Bu yüzden ışığın rengini değiştirmeye yarayan jelatinlerden kullanmanız gerekir.
Flaş renginizi akkor ışıkla dengelemek için sarı, birçok ofiste kullanılan flüoresan ışığıyla dengelemek içinse yeşil jelatin kullanmalısınız.

10-Makinenizin açılır flaşını kullanmaktan başka seçeneğiniz yoksa, en azından şu iki şeyi yapın:
-Odadaki ortam ışığında yararlanabilmek için ilk önce flaşınızı Rear Sync kipine ayarlayın
-Flaşınızın sertliğini alacak bir şeyler yapın.Bu, beyaz peçete kullanmak veya plastik süt şişesinden dikdörtgen şeklinde bir parça kesip, o parçayı difüzör olarak kullanmak olabilir.

11-Eğer flaşınızı yumuşatıcı bir kafa ile kullanıyorsanız, flaşınızı yansıtıyorsanız veya ışığı yumuşatmak için bir difüzör kullnıyorsanız 3 metreden daha uzakta durmayın.

12-nesnenizden kesinlikle 3 metreden daha uzakta durmanız gerekiyorsa, gücü ve menzili uzatmak için şöyle bir hileye başvurabilirsiniz: Makinenizin ISO ayarını yükseltmek.100 ıso ayarı ile çekim yapıyorsanız, 200e yükseltin.Flaşınızın gücünü ve menzilini 2 katına çıkarmış oldunuz.Yaklaşık 6-7 metre gerisinde durmanız gerekiyorsa, 200e hatta 400e yükseltin.

13-Flaş ile günbatımında portre çekmek.
Öncelikle flaşı kapatın makineyi prog. kipine alın ve gökyüzüne çevirin ve deklanşöre yarım basın.Bu işlem makinenize gökyüzünden mesafe sayımı yapması komutu verir, bu şekilde deklanşöe basılyken f-durağı ve enstantene değerlerine bakın ve aklınızda tutun.makineyi manuel kipe alın ve değerleri girin.şimdi ise nesne siluet gibi.o halde, flaşınızı yeniden açın parlaklığını yaklaşık iki bi,rim kadar, yani biraz daha flaş patlaması elde edecek kadar azaltın.(mevcut ışıktan güçlü olana kadar değil sadece nesnenin başını ve omuzlarını aydınlatacak kadar) En ii sonucu elde edene kadar deneme çekimi yapın. makine ayarlarını eğiştirmeyin sadece flaşın parlaklığı ile oynayın.

14-Teknik olarak stüdyoda diyafram öncelikli kipte çekim yapabilirsiniz ama eğer işinizi kolaylaştırmak istiyorsanız kesinlikle manuel kip kullanın.Hala bir ışık ölçeriniz yoksa başlangıçta bazı ayarlamaları yapmak istiyorsanız, f-durağınu f/5.6'ya ve enstanteneyi 1/60a ayarlamayı deneyin.

15-Portre fotoğtafı çekerken nesnenin başını üstünde gereğinden fazla boşlık bırakmayın.

Daha profesyonel görünümlü portreler elde etmek istiyorsanız, makinenizi dik tutun.

Çok fazla portre fotoğrafı çekiyorsanız düşey deklanşörü olan bi battery grip alın.(bütün battery griplerde düşey deklanşör yoktur.)

Açık havada çekim yaparken, nesnelerin yüzlerinin aydınlanması için güneşi arkanıza almanız anlamına gelen ''omuz üzerinde güneş'' kuralını duymuşsunuzdur.Bunu yaparsanız herkes gözlerini kısar ve başka yöne bakar.Konunuzu güneşle aranıza almayı deneyebilirsiniz.

Portre çalışması:Diyafram 11 de gözü netlerseniz yüz oldukça net çıkar.
Portreler için en iyi sonucu makinenizi göz seviyesine yerleştirmeniz halinde alırsınız.
Mankenden 1,5-3 metre kadar uzaklıktan çekim yapmalısınız.
Portrede mankenin gözlerini kadrajın 1/3 üst kısmına yerleştirin.
Portre çekerken ışığın yarı saydam bi pencereden modele yanda gelmesine özen gösterin.

Günbatımında harika portre çalışması:Flaşı kapatın.Objektifi gökyüzüne çevirin ve deklanşöre yarım basarak poz değerlerini alın.Deklanşöre hala yarım basılı iken kadrajı ayarlayın flaşı açın ve pozlayın

16-Birçok profesyonel fotoğrafçı portreyi uzak mesafeden zoom yaparak çeker.

17-Portre çekiminde arka tarafın sade olmasına dikkat dikkat dağıtıcı nesnelerin bulunması fotoğrafıta gözü rahatsız eder.

18-Grup fotoğraflarını dışarda çekmek daha iyi sonuç verir.

19-İnsanların fazla aydınlatma gerektirmeyen bir yeri varsa o da kulaklarıdır.Portrelerinizde parlak kulaklar olmamasına özen gösterin.

20-Yüzle ilgili zorlukları aşmak.
-Eğer yüzünde çok kırışıklık varsa karşıdan direkt aydınlatın, çünkü yandan aydınlatmak gölgeleri vurgular ve kırışıklıkları daha belirgin hale getirir.
-Eğer büyük kulakları varsa, bir kulağını gösterecek şekilde poz vermesini sağlayın.
-Eğer kemerli bir burnu varsa yüzlerini direkt makineye döndürün, çenelerini biraz kaldırtın ve daha aşığıdan çekin.

21-Herkes omuzları fotoğraf makinesine açılı poz verdiğinde daha ii görünür.Kişiler, omuzları direkt makineye çevriliyken çok geniş, soluk ve hatta agresif görünür.Omuzun birini öne çıkartarak poz verdirdiğinizde hem daha ince görünür, hemde omuzlar daralınca yüz daha çok ortaya çıkacağı için daha hoş bir görünüm elde edersiniz.Unutmayın:Omuzlar çevrilmiş olsa bile yüz makineye dönük olabilir.

22-Nesnenizi daha ince göstermek istiyorsanız kollarının vücuduna değmesini engelleyin.Başka bir hilede nesnenizi az bir açıyla yan durdurup üst kısmını makineye döndürmektir.

23-İnsanları sandalyede otururken çekmenin en ii nedenlerinden biri, insanların otururken kendilerini daha rahat hissetmeleridir.Rahat olduklarında ise doğal portreler elde etme şansınız artar.

24-Parçalı ışık manzara fotoğrafı çekerken işe yarayabilir ama insaları çekerken tüm profesyonel görünüş umutlarını yerlebir eder.

25-Reflektörlerin en popüler renk kombinasyonu, bir tarafı gümüş diğer tarafı altın olanlardır.Gümüş tarafı genellikle iç mekanlarda veya stüdyoda kullanılır altın tarafı ise dış mekanlarda kullanılır.Altın yaldızlı olduğu için yansıttığı ışık güneş ışığı kadar sıcaktır.

Dış mekan portrelerini yüzeysel çekin.(yani arka planı fluğ tutun)

26-Muhteşem günbatımı fotoğrafları elde etmenin basit bir yolu var.Vizörde güneşi görmeyecek şekilde makinenizi güneşin hemen üst tarafına doğrultun, sonrada deklanşöre yarım basın.Bu şeklide, makinenize, pozlamasını o anda vizörde görünene göre ayarlamasını söylemiş olursunuz.Ancak yarım bastığınız deklanşörden parmağınızı çekmeyin.Böylece makinenizi hareket ettirebilir ve kadrajı görünmesini istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz.düğmeye basılı tutarak o muhteşem pozlamayı kilitlemiş oldunuz.Tüm şartların uygun olduğuna kanaat getirdiğinizde, deklanşöre tam basın ve fotoğrafı çekin.

27-Nehir veya göl fotoğrafı ya da suyla alakalı herhangi bir şeyin fotoğrafını çekiyorsanız, gökyüzünün suya yansımasını kesen ve suyun içini görmenizi sağlayan bir filtre var. Dairesel Polarize filtre-Circular polarizer.
Bir çok fotoğrafçı bu filtreyi daha mazi bi gökyüzü elde etmek için kullanır.Filtreyi lensinize takın, önünüzdeki suya doğrultun ve filtrenin önündeki dairesel halkayı çevirin.

28-Çekeceğiniz panoramik fotoğraf karesinde bulutlar yer alıyorsa,epeyce hızlı olmalısınız.Çünkü bulutlar hareket halinde olabilir.Temel olarak, 7 fotoğraflık bir panorama çekmek en fazla 10-12 saniye sürmelidir.İşlem şu şekilde olmalıdır:çek sağa kaydır,çek sağa kaydır...

Fotoğraflarınızı CS3 te açın.File menüsündeki Automate seçeneğinin içinden photomerge seçeneğini işaretleyin.İletişim kutusu belirince, Add Open Fles düğmesine tıklayın, ilatişim kutusunun sol tarafındaki Layout sütunundan Auto seçeneğini işaretleyin OK düğmesine tıklayın ve arkanıza yaslanın.Gerisini photoshop halledecek.

Balıkgözü deformasyonunu minimum düzeyde tutmak için yatay çizgiyi ortalayın.

29-Kasvetli,bulutlu ve yağmurlu bir gökyüzünün nehir fotoğrafı çekerken daha makbul olmasının iki nedeni vardır:
-Kayaların,yaprakların ve nehirlerin içinden göze çarpan her şeyin güzel ve ıslak görünmesini sağlar,bu şekilde fotoğraf olağanüstü görünür.
-Uzun enstantene kullanmanızı sağlayacak şekilde görüntüyü koyulaştırır.İpek gibi akan su görünümünü bu uzun enstantene ile elde edersiniz.Diyafram öncelikli kipte çekmeyi deneyin ve f-durağını f/22 ye ayarlayın.F 22 bu koyu renkli gökyüzü ile,orbüratörü ipek gibi akan su görünümü elde etmenize yetecek kadar açık bırakacaktır. (diyafram öncelikli kipte f durağı ayarladığınızda,makine,doğru pozlamayı yakalayana kadar açık bırakır)

30-Havai fişek çekimi için f/11 de 3-4sn enstantene kullanın.


Harici Flaşı kablosuz kullanmak (Nikon İçin)

Flaş ünitesinin arkasındaki SEL tuşuna bir kaç sn basılı tutun.İçinde S şeklinde ok bulunan kareye gelin.Seçmek için SEL tuşuna basın.İmleci sağa getirin ve REMOTE seçeneğine gelin ve tekrar SEL tuşuna basın flaşınız artık kablosuz.
Yerleşik flaş açılmazsa kablosuz flaş çalışmaz.Makinenin açılır flaşını commender kipine getirmeniz gerekir.
Menü-Costum Settings-Braketing/flaş menüsünü seçin.Önce Built-in flaş öğesini sonra commender mode öğesini seçin.Built-in alanını vurgulayın makinenizin arkasındaki çarkı kullanarak ''_ _'' okuyana kadar ayarlayın.(Bu açılır flaşın kapandığı anlamına gelir.Unutmayın açılır flaş açılarak her seferinde küçük ışık huzmesi gönderecek buda kablosuz flaşı aktive etmek için.) Kablosuz flaşın parlaklık kontrolünü aynı menüden yapabilirsiniz.Grup A alanına gelin.Sağ taraftaki sol alanı seçin.Parlaklık azaltmak için eksi değer arttırmak için artı değer verin.

31-Günbatımından sonra hemen tası tarağı toplayıp gitmeyin.20-30 dk bekleyin.Bazen bulutlar parlak turuncu, koyu kırmızı, mor renge döner, hatta şansınız varsa üçünün kombinasyonundan oluşan bir grup meydana gelir.Böyle bir fotoğraf çekmek istemezmisiniz...!

32-Sis nasıl çekilir: Sisli havanın kötü tarafı makinenizin yerleşik ışık ölçerinin işine mani olmasıdır.
İyi bir pozlama yapmak için: Makinenizi sise doğrultun deklanşöre yarım basın.Şimdide, makinenizin poz dengeleme kontrolüne gidinve poz miktarını bir birim arttırın ve çekimi yapın.(makinenizin okuduğu sis değerini geçersiz kıldınız.)
Çekimden sonra poz dengeleme değerini sıfır'a getirmeyi unutmayın.

33-Yıldırım fotoğrafı çekmek (Manuel):ilk olarak makinenizi bir üçayağın üstüne yerleştirin.Sonra bulb kipine ayarlayın.(bazı makinelerde B ayarı olarak geçer.)Böylece deklanşörü basılı tuttuğunuz sürece arbüratör açık kalır.Kesinlikle kablolu deklanşör yada uzaktan kumanda kullanın.İlk olarak f/8 ayarlayın.Yıldırım çaktığı anda kablolu yada kablosuz deklanşöre basılı tutun.İkinci kez yıldırım çaktığında, bir an bekleyin ve düğmeden elinizi çekin. Bir kaç denemeden sonra doğru ayar ve fotoğrafı yakalarsınız.

34-Muhteşem gökkuşağı fotoğrafı çekmek: Gökkuşağı bulunan fotoğrafın cenlılığını ve rengini ortaya çıkarmak için dairesel polarize filtre kullanın.Filtreyi gökkuşağına doğrultun ve ucundaki halkayı, renkler en canlı hali alana kadar çevirin.Sonra çekimi yapın.

35-Manzara fotoğrafı çekerken odak noktasını nereye ayarlarsınız? Görüntüye olan mesafenin üçte birine odaklamak.Bu size fotoğraf boyunca mümkün olan en geniş odaklanma menzilini verir.Kullanabileceğiniz başka bir teknikte;büyük bir alanı kapsayan manzara fotoğraflarını, F/22 de çekmektir.Bu da size, fotoğrafta önden arkaya elde edebileceğiniz en iyi odak noktasını sağlar.

36-Kış mevsimi havanın en temiz olduğu zamandır ve yılın başka mevsimlerinde elde edemeyeceğiniz fotoğrafları elde edersiniz.

37-Temelde ışık mükemmelse konu bulmak kolaydır ama konu bulduktan sonra güzel bir ışık yakalamak fazlasıyla şans işidir.Özetle herşeyin başı ''IŞIK''.

38-Gri bir havada çekim nasıl yapılır? Gri gökyüzünün ya yalnızca küçük bir bölümünü alın yada hiç almayın.

39-İlgi çekici görünen çiçek fotoğrafları çekmek için çömelin ve güneş arkalarındayken çekin.

40-Full Frame makinelerin avanj ve dezavantajları. Günümüzde full frame olmayan canon makinelerin sensörleri 1.6X nikon makinelerinde 1.4X çarpana sahip.Bunlar zoom ve telefoto kullanan spor fotoğrafçıları için iyi bişey olsada geniş açılı lens kullanan manzara fotoğrafçıları için hiç iyi bişey değil. Neden mi? çünkü 12mm lik nikon objektif 16mm lik dar bir objektife dönüşüyor.Canonda ise 14mm lik objektif 22mm lik bir objektif haline geliyor.

41-Arkadan aydınlatmalı gelin fotoğrafı çekmek: Bu iş için 2 adet flaş ünitesine ihtiyanız var. Birini gelinin tam arkasına yerleştirin.Gelinliğin örteceği şekilde yerleştirin ve gücünü arttırın.Dğerini demakinenin soluna 45' lik açıyla yerleştirin ve gücü kısık olsun.

42-Düğün başladıktan sonra her şey o kadar olup biter ki objektif değiştirmek için fazla zamanınız olamaz. Teleobjektif ile çekim yapıyorsanız ve aniden geniş açılı bir objektif kullanmanız gerekirse, profesyonel spor fotoğrafçılarının sözünü dinleyin ve objektif değiştirmek yerine makine değiştirin. Boynunuza iki fotoğraf makinesi asın. Birine tele diğerine geniş açılı bir objektif takın rahat edin.

43- Bir çok profesyonel düğün fotoğrafçısı, en önemli fotoğrafların tamamını çektiğinden emin olmak için, bir güvence politikası olarak ikinci hatta üçüncü bir fotoğrafçı ile çalışır. Sonuçta her yerde olamazsınız ve herhangi bir şey ters giderse çekime devam eden biri yada siz çekime devam ederken sorunla ilgilenen biri olmalı. İkinci fotoğrafçı aslında asistan görevi görür. Ya da bir cankurtaran...

44-Şehir manzarası fotoğrafları için en uygun zaman öğleden sonra 02,00 değildir. Muhteşem bir şehir silüetinin peşindeyseniz, güneş battıktan sonra 30 dakika kadar bekleyin ve alcakaranlıkta çekim yapın. (mutlaka tripot kullanın.)

45-Macro fotoğraf çekerken konunuzun üstünden yada altından değil direkt karşısından çekim yapın.Bu keskinlik ve derinlik için çok önemlidir.
Tripot kullanırsanız daha iyi sonuçlar alırsınız.

46- Macro çalışırken makinenizin otofokus özleliğini kapatın. Özellikle de böcek vs çekerken.

47- Macro çalışırken eğer tripot kullanıyorsanız mümkün olduğunca kablolu ya da kablosuz deklanşör kullanmanız daha ii sonçlar için iyi olacaktır.

47-Böcek kelebek vs çekerken portrede olduğu gibi gözlere odaklanın.

48-Portre fotoğrafçılığında uyguladığımız fon kuralının aynısı macro çekiminde de geçerlidir. Fonu sade tutun.

49-Hangi formatta çekim yapmalı?
-JPEGozlamyı ve beyaz ayarını her defasında doğru yakalayanlardansanız jpeg formatını kullanın.Dosya boyutları ciddi oranda küçüktür.
-RAWozlamayı ve beyaz ayarını çoğu zaman tutturamıyorsanız ve fotoğraflarınız üzerinde daha sonra photoshop ve lightroom ile çalışmanız gerekiyorsa raw formatı kullanın.
-TIFFaranız çoksa tıff kullanın.TIFF sabit diskinde epeyce boş yer bulunan ve vakti bol olan insanlar için de harikadır.TIFF dosyaları gerçekten çok büyüktür.

50-Çekime başlamadan önce WHIMS kontrolünü mutlaka yapın. Aksi halde bir önceki çekimden kalan ayarlarla gününüz berbat olabilir.
W: Beyaz ayarı (White balance)
H: Patlama uyarısı (highlight warning) açık
I: ISO ayarı
M: Çekim modu
S: Boyut-çekim kalitesi

51- Zomm yaparak çekim yapıyorsanız yüksek enstantene kullanın.

52-Macro objektifinizle birlikte uzatma tüpüde kullanırsanız daha fazla yaklaşabilirsiniz.

53-Histogram hangi durumlarda kullanılmalıdır? Her hangi bir önemli detayı kesmediğimden emin olmak için iki şey arıyorum; 1-Histogram grafiğinin sağ taraftaki sınıra dokunmasını istemiyorum.Eğer grafiğin herhangi bir noktası sağ sınıra dokunuyorsa detay kaybına uğruyorum demektir. 2-Histogramın sonu ile sağ sınır arasında bir miktar mesafe olmalı.
Eğer histogram sağ sınıra dayanmışsa eksi pozlama yaparak sorunu gidermeyi deneyebilirsiniz.

54-Camera RAW da fotoğrafınızdaki lekelerden tek seferde kurtulmak; lensin üzerinde bir leke varsa, o leke diğer fotoğraflarda da aynı yerdedir değil mi?
Adım-1:Aynı yönde olan bütün fotoğrafları seçin ve camera raw'da açabilmek için iki kere tıklayın.
Adım-2:Camera raw içerisindeki Retauch aracını seçin (üstteki araç çubuğundan) ve lekenin üzerine getirip bir kez tıklayın. Bu şekilde lekeyi mevcut fotoğraftan silmiş olursunuz.
Adım-3:Fotoğrafların hepsinin seçmek için select All düğmesine tıklayın ve sonra Synchronize menüsünden Spot Removal seçeneğini işaretleyinve Ok düğmesini tıklayın. Bu şekilde lekeleri seçili tüm fotoğraflardan silmiş oldunuz. Rötuşunuzu kaydetmek için için Done düğmesini tıklayın.
Adım-5: Aynı işlemi düşey yönde çektiğiniz fotoğraflara da uygulayın.

55- Herhangi kötü gri bir gün siyah-beyaz çekim yapmak için doğru bir zamandır.

56- Gece çekimi yapıyorsanız, iyi bir pozlama yapabilmek için orbüratör, çekim yaptığınız yerin ne kadar karanlık olduğuna bağlı olarak belli bir süre açık kalacaktır. Pozlamanız 40 saniye kadar uzun sürmeye başladıysa, fotoğrafınızda rahatsız edici parazit oluşma ihitimali oldukça yüksektir (ıso 100 de çekim yapıyor olsanız bile). Yapabileceğiniz tek şey, fotoğraf makinenizin Long Exposure Noise Reduction (uzun pozlama parazit azaltma) özelliğini açmaktır.


Yararlı olması dileğiyle...














#ozaygonlum' tarafından 08.04.2016 21:10:12 tarihinde düzenlendi.


#ozaygonlum' tarafından 08.04.2016 21:10:43 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 5 Şubat 2011, 17:34 - İp: 78.***.**4.246
greyfree
greyfree (üye)
İstanbul / Amatör

Bilgiler için tşk ederim en yakın zamanda bu 3 seriyi alıcam.

 

Tarih: 6 Şubat 2011, 18:07 - İp: 188.***.**9.118
makusla06
makusla06 (üye)
Ankara / Amatör

Teşekkürler emeğiniz için..İlk 2 kitabı sipariş ettim gelsin bi bakalım

 

Tarih: 7 Şubat 2011, 00:14 - İp: 95.***.**5.47
ozaygonlum
ozaygonlum (üye)
Antalya / Amatör

ii yapmışsınız eminim çok faydalı olacak.

 

Tarih: 7 Şubat 2011, 07:11 - İp: 78.***.**9.229
atilla61
atilla61 (üye)
İstanbul / Amatör

özay bey bu değerli bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim elinize sağlık

 

Tarih: 25 Nisan 2011, 02:02 - İp: 92.***.**5.2
behicpntx
behicpntx (üye)
Aydın / Amatör

özay kardeşim emek vererek düzenlemiş olduğun notlar için sana teşekkür ediyorum...faydalı bir çalışma olmuş kutlarım.

 

Tarih: 2 Mayıs 2011, 15:05 - İp: 78.***.**5.168
ozaygonlum
ozaygonlum (üye)
Antalya / Amatör

Scott Kelby'nin Dijital fotoğrafçının el kitabı-2 özeti. Yeni bilgiler eklendi.


#ozaygonlum' tarafından 16.08.2012 01:03:55 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 2 Ağustos 2012, 23:09 - İp: 88.***.**1.29
ozaygonlum
ozaygonlum (üye)
Antalya / Amatör

Herkese bol ışıklı günler.Kitabın 3. serisine başlıyorum.Hep birlikte okumaya devam....:D

 

Tarih: 23 Ağustos 2012, 17:33 - İp: 88.***.**1.29
ozturert
ozturert (üye)
İstanbul / Meraklı

Hepsini okumadim. Su madde dogru degil:
35-Manzara fotoğrafı çekerken odak noktasını nereye ayarlarsınız? Görüntüye olan mesafenin üçte birine odaklamak.Bu size fotoğraf boyunca mümkün olan en geniş odaklanma menzilini verir.Kullanabileceğiniz başka bir teknikte;büyük bir alanı kapsayan manzara fotoğraflarını, F/22 de çekmektir.Bu da size, fotoğrafta önden arkaya elde edebileceğiniz en iyi odak noktasını sağlar.
f22 dogru ama 1/3 orani hatali. 1/3 orani pekcok durumda yanlis cikiyor:
http://halkboyleistiyor.blogspot.com/2012/08/fotografta-net-alan-derinligi-ve.html

 

Tarih: 25 Ağustos 2012, 13:26 - İp: 112.***.**1.16
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

f22 tavsiyesi de yerinde degil ...

Eski fotografcilar, film zamanlarindan kalma aliskanlikla veya kendileri full frame kullandiklarindan, APS-C formatta difraksiyon limitine f8'lerde varildigini unutuyorlar. Bunda Mp oraninin artmasinin da rolu var - verilen tavsiyenin uzerinden gecen yillar icinde.

f22'de APS-C sensor ile cekilmis bir fotografin verecegi goruntu kalitesi 2 Mpixel esdegeri - 20 Mp'de cekilmis olsa bile. Bu degerleri gosteren diffraksiyon tablosunu actigim bir topikte eklemistim. Hele bir de 18mmde filan cektiyseniz, detaylarda sonuc husran olur.

1/3'e fokuslama konusunda ifade biraz yanlis. Kastedilen mesafenin 1/3,'u degil. ( 1000 metre uzaktaki dag icin 330 metreye fokus yaparsaniz tum yakin plan flu kalir ). Soylenmek istenen, kadrajin yakindaki 1/3 kesim noktasina denk gelen yer. Bunun tutmasi icin de, kadraji istenen derinligi yaratacak sekilde kitabina gore - yani en yakindan/ neredeyse ayaklarinizin dibinden / 1-2 metreden baslayacak sekilde kurmus olmaniz gerekiyor.

Cekim de genis aciysa, bu durumda zaten 1.5-2 metreden sonsuza netlik saglandigindan, kural tutmus oluyor.

 

Tarih: 25 Ağustos 2012, 19:41 - İp: 96.***.**5.17
  • 1