Fotoğrafçılık Forumları
Dijital Fotğrafçnn Elkitabı-1 Scottkelby
1-Ayna kilitleme (miror lock- up):bunun temel olarak yaptığı iş, fotoğraf makinenizin aynasını kalkık biçimde kilitleyerek, çekimi yaptığınız sırada pozlama bitene kadar aynanın hareket etmesini önlemek.Fotoğraf makinenizin aynasını kilitleyecek şekilde ayarladıktan sonra deklanşöre iki kez basmanız gerekir.Bir kez aynayı kaldırmak; ikinci kez çekimi yapmak için.
2-Bir VR-IS mercekle bir üçayak üzerinden çekim yapıyorsanız, daha net görüntüler elde etmek için VR veya IS özelliğini devre dışı bırakın.Bunun teknik olmayan açıklaması, söz konusu VR merceklerin vibrasyon (titreşim) aramalarıdır.Herhangi bir titreşim bulamazlarsa aramaya devam ederler ve aslında hiç hareket yokken gerçekleşen bu vibrasyon arayışı küçük bazı titreşimlere sebep olur.Bu da fotoğrafların tam net olmamasına neden olur.Evet bazı nikon VR ve eski birkaç canon IS objektifler mevcuttur.Bu yüzden objektiflerle gelen dokümanlardan VR özelliğinin kapatılması gerekip gerekmediğini mutlaka kontrol edin.
3-Profesyonellerin mümkün olan her yerde kullandığı başka bir hile de, objektifin en net olduğu diyafram açıklığını kullanarak çekim yapmaktır.Çoğu objektif için bu ayar, en geniş açıklıktan iki tam f durağı kısıktır.(örn:f/2.8 bir objektifniz varsa; f/5.6 ve f/8 olur)
4-Kısk ya da az ışıklı bir ortamda üçayakla çekim yaparken, ISO ayarını yükseltmeyin.
Çekim yaptığınız ortamda yeterli ışık varsa ve üçayak kullanmaya izin vermiyorsa fotoğraf makinenizi enstantene öncelikli moda alın.Değeri objektifin odak uzaklığına eşit yada daha yüksek bir hız seçin.(örn:18-55 mm bir objektif 1/60sn)
5-Fotoğrafın net olup olmadığını anında zoom yaparak kontrol edin.
Photoshop ile ek netleştirme:Fotoğarafı photoshopta açın ve filter menüsünden sharpen alt menüsüne girerek unsharp mask komutunu verin.
şahıslar için:Amount 150%, radius 1, threshold 10
manzara, şehir ve sayyehat fotoları için:65%-3-2
gündelik genel kullanım:85%-1-4
6-Optimal olmayan ışık koşullarında fotoğraf makinesinde elinde tutarak çekim yaparken, sürekli çekim kipine geçin ve deklanşöre basılı tutun.Çektiğiniz bir sürü fotoğraftan en az biri ii çıkmışolacaktır.
7-Çiçek çekimlerini diyafram öncelikli kipte, max. diyafram açıklığında çekim yapın.Çiçekleri asla üstten çekimeyin.
8-Çiçek fotoğraflarını çekmek için ideal olan üç zaman vardır.
--Bulutlu ve ışığın yayıldığı günler
--Yağmurdan hemen sonra.Hava hala kapalıyken ve yağmur damlaları henüz yapraklarda dururken.
--Güneşli havalarda sabah ve akşam üstü.Uzun odaklı bir teleobjektif kullanın ve çiçeğin ışığı arkadan alacağı bir konuma yerleşin.
9-Rüzgarlı bir havada çiçekleri çekerken enstantene öncelikli kipi kullanın.Enstantene en az 1/1250sn olmalı.Rüzgara engel olamıyorsan enstanteneyi mümkün oldunca düşür ve rüzgarın hareketini fotoğrafta izle.
10-Digital fotoğraf makineniz RAW formatına ayarlı halde çekim yapıyorsanız, beyaz ayarını düşünmenize gerek kalmaz.Bu ayarı otomatik halde bırakın.istediğiniz zaman photoshopta değiştirebilirsiniz.
11-Manzara fotoğrafçılığının altın kuralı:gün doğumundan 30dk kadar önce ile 30dk sonra ve gün batımından 30dk önce ile 30 dakika sonrası arasında çekim yapın.
12-Profesyoneller manzara fotoğrafçılığında çekim kipi olarak diyafram öncelikli kipi kullanırlar.
13-Şelale çekimi:İşin sırrı perdeyi 1-2 sn açık bırakmaktır.Enstantene öncelikli kipi kullanın.
Şelale fotoğraflarını gün doğmadan önce yada gündoğumu sırasında ya da gün batımından hemen sonra ışık çok daha azken çekerler.
Ya da durdurucu filtre kullanırlar.Şelale fotoğradı çekerken durdurucu filtreniz çoksa onun yerine polarize filtrenizi kullanın. Bu iki açıdan faydalı olur.
Birincisi şelale ve kayalardaki yansımaları keser.
İkincisi ise karartıcı olduğundan sizin için 2f duraklık ışığı yiyip bitirebilir.Böylece uzun süreli pozlama yapabilirsiniz.
Ayrıca, düşük perde hızları seçmek bu ipeksi su efektini abartır, bu yüzden farklı enstanteneler deneyerek o anda çekmekte olduğunuz kare için en ii efektin hangisinin sağladığını kontrol edin.
14-Profesyonellerin daha zengin ve canlı renkler elde etmek için kullandıkları araçlardan biri de polarize filtredir.
Bu filtre objektifin ucuna takılır ve temel olarak iki iş görür. (1)fotoğraftaki yansımaları büyük oranda keser (2)gökyüzünü karartarak daha zengin bir mavi olmasını ve fotoğrafınızın genelinde daha doygun renkler olmasını sağlar.Polarize iltrelerin etkisi en çok güneşe 90 derece açıyla çekim yaptığınızda ortaya çıkar.Bu yüzden güneş arkanızda veya önünüzde ise hiç bir işe yaramaz.
Polarize filtrelerin sevmediği bir objektif varsa, o da süper geniş açılı objektiftir.
15-Doğal yoğunluk degrade filtresi ise o kadar elzem olmasa da, profesyonel manzara fotoğrafçılarının gizli silahıdır.Hem gökyüzünü hem de yeri aynı anda pozlamak için kullanılır.
16-Vahşi hayvan çekimlerinde özellikle hayvanın gözünü netleyin.
17-Portre çekimi için en iyi objektif 85-100mm aralığında kalan bir teleobjektiftir.
18-Konu portre olduğundan f/11 işin biletidir, çünkü yüzde çok iyi bir netlik ve derinlik sağlar.
19-portreler genellikle en iyi sonucu fotoğraf makinenizi konu mankeninizin göz seviyesine yerleştirdiğinizde veriri, bu yüzden üçayağınızı gözlerle aynı hizadan çekim yapacak şekilde kurun. makinenizde mankenden 2.5-3 metre mesafede durması iyi sonuç verir.
20-Herkes portreleri gün batımında çekmek ister çünkü gökyüzü muhteşemdir.İşte mankenleri patlatmadan günbatımında harika portreler çekmenin yöntemi: öncelikle flaşı kapatın ve objektifi gökyüzüne yöneltin.Gökyüzünde bir poz değeri almak için deklanşöre yarım bastıktan sonra, deklanşörü hala yarım basılı tutarken objektifinizi mankeninize çevirerek kadrajı baştan yapın flaşı açın ve çekimi yapın.(unutmayın deklanşörü yarım basılı halde tutarak kadrajı ayarlayıp flaşı açtınız.)
21-Normalde makinenizin beyaz ayarı Auto olur ki bu ayar açık havada gayet ii çalışır, oysa kapalı mekanlarda hiç bir işe yaramaz.Profesyoneller beyaz ayarı probleminden kurtulmak için 3 yöntem kullanırlar.
A)Makinenin menüsünden çekim yaptıkları ışıklandırmayla örtüşen bir beyaz ayarı seçer.
B)Özel bir beyaz ayarı yaparlar.
C)RAW formatında çekim yaparlar.(eğer ii bir photoshop biliyorsanız)
22-Soğuk havada çekim yapmak fazladan pil demektir.
23-Tozlu havada kesinlikle objektif değiştirmeyin.
24-Parasole kullanmanın 2 öenmli faydasını görürsünüz. Birincisi açık havada çekim yaparken objektifinize sızabilecek mercek haresini azaltmak; ikincisi ise merceğinizi korumak.
25-Digital fotoğraf makinenizde iyi ve kaliteli bir objektif kullanacaksanız her objektifiniz için bir UVfiltre almanızı şiddetle öneririm. Amaç merceğiniz çizileceğine filtre çizilsin.
26-Pil ömrünü uzatmak için lcd ekranı az kullanın.
27-Poz değerinden emin değilseniz BRAKETE yapın. (brakete düğmesine basarsan makine üç ayrı poz değeerinde üç çekim yapar.)
28-Hafıza kartınıza fazla yüklenmeyin. RAW formatı jpeg formatına oranla daha fazla yer kaplar.bu nedenle az da olsa kartta boşluk bırakın. yedek kart taşıyın.
29-Az pozlamak mı? fazla pozlamak mı? daha ii.:amacımız uygun poz değerini yakalamaktır.Ancak bu mümkün değilse, fazla pozlama ile az pozlama arasında seçim şansınız olduğunda fazla pozlamayı tercih edin, daha az parazitiniz olur.Bunun nedeni parazitin en çok gölgelerde yoğunlaşmasıdır.Sizin de photoshopta az pozlanmış bir fotoğrafı açmanız gerekirse fotoğarftaki paraziti de açmış olursunuz.Daha aydınlık çekim yapmanın daha ii olmanın nedeni budur, çünkü karartmak, paraziti açmanın neden olduğu gibi artmaz.
30-Şehirde hızla dolaşırken o anı hızla yakalamak için program kipinden daha pratiği yoktur.
31-Çoğu profesyonel şehir ve seyahat çekimlerini birkaç gerekçeyle gün doğumunda yapmayı yeğler: ışık mükemmeldir-sokaklar genellikle boş olur.
Başka bir mükemmel çekim zamanı da alacakaranlıktır.Bu yüzden manzara fotoğrafçısının aksine gün boyu çekim yapabilirsiniz.(unutmayın, gökyüzü gri ise gökyüzüne fazla yer vermeyin.)
32-Şehir ve seyahat fotoğrafı çekerken sürekli aramanız gereken şeylerden biri, şehrin parlak ve canlı renkleridir.
33-Her şeyi tek kareye sıkıştırmayın: ayrıntıları çekin.Bütünü anlatan küçük bbir parçasını çekin.)
34-''Bill Fortney üçayakla ilgili şunu söyler:''iki tür üçayak vardır:taşıması kolay olanlar ve iyi olanlar.'' Karbon fiberin bulunmasına rağmen üçayağınız hafifse hafif siklet demektir.O ek bütçeyi ayırın ve sağlam bir üçayak alın, asla pişman olmazsınız.
35-Bilindik bir yerin bir fotoğrafını değişik kılan, farklı açıdan çekilmiş olmasıdır.Peki o yerin her açıdan fotoğrafı varsa, ozaman hiç çekilmemiş hava koşullarında çekin.Fırtınalı, sisli vs.
36-RAW bir görüntü kalitesi kipidir ve çoğu profesyonel günümüzde bu formatın size JPEG formatına oranla iki avantaj sağladığına hemfikirdir.Birincisi fotoğraf sıkıştırılmadığından olası en yüksek görütü kalitesini sunar.ikincisi, görüntüler aynı fotoğraf makinenizin sensörleri tarafından çekildikleri andaki halleriyle saklanır ve üzrinde hiç bir işlem yapılmaz.(jpeg çektiğinizde makineniz aslında bu jpeg'lerin iyi durmasını sağlamak için bir miktar renk düzeltme ve netleştirme gibi işlemler yapar) RAW çektiğinizde makineniz bu otomatik düzeltmeleri yapmaz.Bunu siz daha sonra photoshopta yaparsınız.
Profesyoneller bunun sağladığı kontrol miktarına bayılırlar, çünkü raw görüntüleri kendileri işleyebilir ve denemeler yapabilirler, en iyiside orjinale asla zarar vermezler.(raw çekmenin dezavantajları:boyutları büyüktür bellek kartları çabuk dolar ve boyutları büyük oldundan photoshopta işlenmesi uzun sürer.)
37-Bir fotoğrafı fazla pozlamak az pozlamaktan her zaman daha iyidir.
Panaroma fotoğrafı çekerken kesinlikle üçayak kullanın.
Çekimi yatay değil dikey çekin.Daha fazla kare çekmek zorunda kalırsınız fakat kenarlarda daha az bozulma olur.
Makinenizin beyaz ayarını Cloudy(Bulutlu) yapın.Ayarı auto olarak bırakırsanız çekim sırasında değişebilir.
Poz ayarı yapmak için yarım deklanşör yapın ve diyafram ve enstantene değerlerini not edin .Ardından makineyi manuel moda getirin ve not ettiğiniz değerleri girerek fotoğraf çekin.
Fotoğraflarınız birbiri üzerine %20-25 binecek şekilde çekin.
Fotoğrafların kablosuz veya kablolu uzaktan kumandayla çekmeniz önerilir.
IŞIĞINIZ BOL OLSUN.SAYGILAR.
#ozaygonlum' tarafından 16.08.2012 00:28:57 tarihinde düzenlendi.
Scott kelby'nin dijital fotoğrafçının el kitabı-1 in özeti.
Gercekten her kosulda işimize yarayacak bilgiler. Tesekkurler, emeginize saglık.
Tsk ederim arkadaşım.Yararlı olduysa ne mutlu...
Emeğinize sağlık Özay bey güzel bir paylaşım olmuş.
Teşekkürler..
Te;şekkürler paylaşım için.
Çok teşekkürler Özay Bey.
elinize emeğinize sağlık
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-
Emekli Dijital Kimlik Kartı Oluşturma E Devletten
09 Tem. 2024, 03:41 prodersler
035509 Tem. 2024, 03:42
prodersler -
Samsung Dijital Fotoğraf Makinesinde Yatay Çizgiler Problemi
28 Haz. 2024, 12:45 alisamilx
2105528 Haz. 2024, 16:26
alisamilx -
Ücretsiz Kendi Davetiyeni Tasarla Dijital Davetiy
09 Mar. 2020, 22:32 prodersler
0200809 Mar. 2020, 22:33
prodersler -
-
Panasonic S1r Lumix Aynasız Dijital Makine
23 May. 2019, 07:45 afrikalı
0277023 May. 2019, 07:45
afrikalı -
Neden Fuji Frontier 340 Dijital Mınılab ?
01 May. 2017, 09:54 turangroup
2617407 Haz. 2018, 14:03
turangroup -
Sony Dsc-h300 Dijital Fotoğraf Makinesi Çekim Sıkı
05 Şub. 2016, 12:01 kafemis
0261405 Şub. 2016, 12:02
kafemis -